torstai 2. elokuuta 2012

Pantone???

Fazerin sininen on ensimmäinen Suomessa rekisteröity väri, koodiltaan Pantone 280 C. Se on melkein pyhä ja sitä vaalittiin toden teolla kaikessa, mitä ikinä yrityksessä tehtiinkin. Muutaman vuoden mittaisen Fazer-uran jälkeen siirryin mainostoimistoon, jossa viimeistään opin, että värejä on olemassa monia, tuhansia ja miljoonia, tuon upean tummansinisen ohella. Väreillä on omat koodinsa, niitä voi sekoittaa, niitä voi tummentaa ja vaalentaa, jollekin turkoosi on sinertävä, toiselle vihertävä. Ja jotkut meistä ovat sokeita niille tai ainakin punaiselle ja vihreälle.

Tänään heittäydyin värien maailmaan ja lähdin metsästämään väripareja Molo Kidsin uusille haalareille. Pienen haeskelun ja luovan pohdinnan jälkeen ne löytyivät. Tässä kuvia:
K-Supermarket käyttää mainoksissaan Sub yellowta.
Soneran onnistunut logouudistus ja värimaailman muutos Purple magiciin.
Kumpi oli ensin, Turun Linnan sinappi vai Skydiver-värinen Polaris?
Lennä Finnairin Black navy-valkoisin siivin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti